onsdag 29 oktober 2008

Oh, baby, baby

Alla är inte intresserade av fotboll. Alla tycker inte om teater. Alla går inte upp i brygga av frimärkssamlingar eller WoW. Och alla tycker inte om barn. Och det är klart att om man har vänner som är helt inne på fotboll eller frimärken och man själv är helt ointresserad så visar man ett artigt intresse eftersom man ofta vill vara snäll mot människor man bryr sig om. So far so good.

Men hur ofta förutsätter ytligt bekanta eller helt främmande människor att man ska vara intresserad av att prata om WoW i fyra timmar eller titta på deras hockeybilder en hel eftermiddag? Men med barn, alltså, då finns det ingen gräns för hur intressanta de är! Trots att spädbarn ägnar sig åt högst fyra aktiviteter och inte kan ett enda festligt trick. Och om man inte är helt begeistrad av varje random knodd kan man få höra saker som att man minsann inte är en "riktig kvinna", vad nu det är.

Och förresten, varför är barnvagnsplatserna på bussarna i mitten av bussen? Varför inte längst bak? Då skulle det inte bli bråk mellan föräldrarna och chauffören för att vagnarna blockerar gången och utrymmningsvägar. Längst bak i bussen går ju ingen förbi.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag ska lära vår bebis massa coola partytrick!

I övrigt håller jag med dig!

Amanda sa...

Jag tror starkt på klickerträning även för bäbisar.

Anonym sa...

SJ har till skillnad från SL fattat galoppen - en vagn för barnfamiljer, en vagn för hundar och en (eller flera) för oss som vill åka tåg i lugn och ro. Nu väntar jag bara på en egen vagn för vuxna män i keps!

androidflickan sa...

Jag undrar vilka människor som springer runt och attackerar barnlösa/ointresserade med sina babybilder?

Hur kan det vara en sån plåga som hon säger i DN?

Inte fasen kastar jag babybilder på mina randomkamrater om de inte frågar ... och ja jag älskar mina barn och bär konstant bilder på dem. Men att kasta dem på ointresserade verkar märkligt. Är det här verkligen ett stort problem???

Elise sa...

JA.

Z sa...

WTF är WoW????

Elise sa...

WoW (World of Warcraft) är ett MMORPG (Multiplayer Online Role-Playing Game), dataspelens motsvarighet till crack.