tisdag 2 december 2008

FU Coca Cola Zero

Coca Cola Zero fälls i Näringslivets etiska råd för könsdiskriminerande reklam!

Jag förstår inte varför det alltid är feminister som anklagas för att inte ha humor, när den sexistiska reklamen är så sjukt dålig. Hela idén med Coca Cola Zero är ju att göra en Coca Cola Light men med svart på, så att den inte verkar girly. Reklamen är grabbighet i koncentrat, så att ingen stackars grabb ska kunna bli anklagad för bögeri bara för att han dricker lightläsk.

Jag vill skicka reklambyrån som gjort reklamen att se De ofrivilliga, men de skulle säkert vara de som fortsätter skratta när resten av publiken satt skrattet i halsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde poängen med reklamfilmen var att överdriva just de här schablonbilderna, att driva med dem på sätt och vis...

Man undrar ju vad det är för tröttpellar som tar allt på så blodigt allvar, jag menar - är reklamen urusel får ju företaget bakom ta konsekvenserna i form av arga kunder och kanske rentav färre kunder.

Amanda sa...

Jag tror nog att du hittar tröttpellarna på reklambyrån, faktiskt.

"Har du ingen-humor?/Det-var-bara-ett-skämt"-argumentet" håller inte längre.

Gå och se de ofrivilliga!