onsdag 11 februari 2009

Om stickning

I ett blogginlägg från augusti efterlyste jag ett bra stickmönster för en tröja. Men uttryckte vissa farhågor om att jag skulle ha problem med att sticka mönsterdelarna noggrannt nog för att montera ihop dem. I julklapp fick jag av Elise en fantastisk stickbok från Max Ström, Stickat och virkat, vintage på svenska och nu har jag börjat sticka på en mohairjumpern Sally med mitt orangea garn. Bakstycket är färdigt och snart har jag kommit tillräckligt långt med framstycket för att se om det kommer att passa ihop med bakstycket.



Förhoppningsvis kommer de att passa ihop och förhoppningsvis räcker garnet till ärmarna. I min knapplåda har jag hittat fina knappar som passar till. Jag behöver bara en. Svart, svart och guld eller en uniformsknapp?

Jag bjuder även på en bonusbild av min hund som gärna ville vara med på bild när jag fotograferade stickningen!

2 kommentarer:

Elise sa...

Jag röstar på svart och guld. När ska du sticka en kofta åt hunden?

Amanda sa...

Jag ska sticka åt hunden så snart jag är klar med jumpern till mig. Om det blir garn över kan vi ju matcha!