onsdag 11 mars 2009

After school specials

Jag randomgooglar lite och hittar Wikipedias lista över sk. After School Specials: Tv-filmer gjorda att sändas på eftermiddagen för att uppfostra och underhålla ungdomar som kommit hem från skolan. Fantastiska titlar:

My Dad Lives in a Downtown Hotel (1973)
My Mom's Having a Baby (1977)
The Boy Who Drank Too Much (1980)
Stoned (1981)
Please Don't Hit Me, Mom (1981)
I Think I'm Having a Baby (1981)
Amy and the Angel (1983)
Backwards: The Riddle Of Dyslexia (1984)
The Day My Kid Went Punk (1987)
What If I'm Gay? (1987)
Frog Girl: The Jennifer Graham Story (1989)
My Dad Can't Be Crazy (Can He?) (1989)
The Girl with the Crazy Brother (1990)
The Perfect Date (1990)[2]
Two Teens And A Baby (1991)
I Hate the Way I Look (1994)

7 kommentarer:

Anonym sa...

I väntan på nya 90210-avsnitt, liksom.

Amanda sa...

Ja, det var faktiskt precis så jag tänkte!

Anonym sa...

Flera själar samma tanke. Så här skrev jag i höstas:
http://www.aftonbladet.se/kultur/article3268089.ab

Elise sa...

Ja, tanken är gammal, men längtan efter 90210 (som inte lagts upp på en månad!) är ny.

Anonym sa...

Hm, jag såg bara det första avsnittet. Jag kände att det fick räcka. Men det var roligt att hitta After School Specials-titlarna, och få tillfälle att skriva dem i tidningen. Bara det gör det ju värt.

Elise sa...

Jag är hooked, jag kollar på det lika entusiatiskt som jag brukade kolla på Tre Kronor när jag var tonåring.

Anonym sa...

Alltså, jag tittade på tre kronor i telefon med min kompis Tobbe varje vecka. Vi ringde fem i åtta varje onsdag och sen satt vi och hummade och kommenterade och la på efteråt. Det var kanske världens bästa relation.