måndag 30 mars 2009

Bokradiotipset

Jag har nu varit sjuk i en vecka och är trött och uttråkad. Att vara förkyld är värdelöst, jag tror att jag ska orka göra grejer men blir matt och febrig så fort jag försöker. Idag är det därför vila som gäller. Vilan blev dock betydligt roligare av att det kom ett nytt nummer av Språktidningen och att P1 startade sin bokcirkel idag.

Marie Lundström leder bokcirkeln som i sex avsnitt behandlar Cora Sandels trilogi om Alberte. Deltar gör även Agneta Klingsor, Leif GW Persson och Anna Hallberg. Det är en lite oväntad kombination, eller egentligen mest oväntat med Leif GW Persson.

Eftersom jag älskar Albertetrilogin tycker jag att ni ska lyssna på bokcirkeln och läsa böckerna. Om ni missade första avsnittet finns det på sr.se och boken finns på ett biblotek nära dig eller i en behändig pocket till billigt pris ett knapptryck bort.

1 kommentar:

Karin sa...

Vad är grejen med Albertetrilogin? Jag har gett mig på böckerna flera gånger, men alltid gett upp, huvudpersonen är så enerverande. Jag vet ingen av mina bokläsande vänner som har orkat sig igenom serien. Ändå har jag läst drösvis av hyllningar. Jag är verkligen nyfiken: vad är det man älskar?