tisdag 7 april 2009

Modeblogg: Dos and don'ts

Såhär i påskveckan passar det bra att fundera över styggelser och skändligeheter vad det gäller den allmänna moralen. För att ingen ska lockas i konsumtionens fördärv genom glammig modereklam har vi tagit vårt ansvar och vallraffat vårens värsta byxor (vi trodde att det var stripperjeansen, but alas! no). Här vill vi framföra en varning, dina ögon kan komma att blöda. Men vi måste göra detta, så att ingen förleds att tro att det här är fint:



Haremsbyxan är som långkallingar med extra, extra hängig röv. Kan möjligtvis vara ett alternativ till hemorojdsalva. Annars finns det inget förlåtande med dem.


För att sluta med en mer positiv modenyhet kan vi berätta att Total eclipse-kollektivet har skaffat en blogguniform:

5 kommentarer:

Caroline sa...

Challenge accepted!

Amanda sa...

Hahaha!

Du och Johan i en haremsbyxbloggning!

Caroline sa...

Så lagar vi meze! Fett!!

Amanda sa...

Då tycker jag att ni ska skaffa fez som blogguniform också!

Arga bibliotekstanten sa...

Väl rutet! Jag brukar i vanliga fall bara använda ordet styggelse i samband med ananas i mat, men den här gången är jag helt med. Jag kommer genast att joina facebookgruppen för att dra mitt strå till stacken.