torsdag 16 april 2009

Will it float?

Ibland påstår vi ju att det här är en författarblogg, och det stämmer väl i den meningen att åtminstone en av oss är publicerad författare. Därför borde man ju stundtals skriva om, tja, skrivandet. Vad är det jag håller på med om dagarna egentligen?

Sedan jag sa upp mig och en vecka senare fick sparken från Modernista i oktober har jag skrivit på en roman man skulle kunna kalla högstadietraumamanuset. Nu är det oroväckande nära färdigt, och på måndag planerar jag utskrift och överlämnande till min bästa läsare M, för godkännande (alternativt helsågning) innan jag skickar iväg den till ett par tre förlag jag tänker att jag skulle kunna trivas hos.

Dags alltså att våndas i väntan på besked ett antal månader. Som tur är har jag minst ett påbörjat romanprojekt att plocka upp så fort utskrifterna är lagda på lådan: förläggarromanen jag skrivit på sedan hösten 2005.

6 kommentarer:

Amanda sa...

Glöm inte följebrevet i Comic Sans!

Elise sa...

Självklart! Ett gött följebrev i comic sans där jag förklarar min estetik.

Jonas A sa...

Hej Elise!
Jag måste bara säga att jag tycker att du gjorde ett helt fantastiskt jobb på Modernista (t.ex. med Yesim). Läste ut din roman Fly för någon månad sedan och gillar den verkligen. Lycka till med alla fortsatta projekt!!!
/Jonas (tyvärr har jag ingen egen blogg att adda här...)

Anonym sa...

WoW!

Anonym sa...

vad har egentligen hänt med modernista, varför sparken?

Elise sa...

Känns som två separata frågor. Den första kan man kanske fråga någon som är kvar där. Svaret på den andra är: för att jag sa upp mig.