torsdag 4 juni 2009

Vad ska man göra när det regnar så dant?

Nu åker jag till landet för att öva på kungarna, äta toffee och titta på hårdrockare. Vad ni borde göra under tiden är: se I love you, man (bro-tastic!) och titta på den här fina tolkningen av Total Eclipse-videon:



Nu hoppas jag att någon ska göra en bokstavlig video till Kissed by a Rose, så att jag får en förklaring till musikhistoriens märkligaste text.

Om ni ändå har tråkigt i regnet rekomenderar jag en utflykt till Mariefred och Gripsholms slott. Där finns ett enormt porträttgalleri och man kan få reda på i vilket rum Sigismund föddes(1566) och vad som egentligen hände med Ebba Brahe och Gustav II Adolf. Man kan även få finfina inredningstips och fundera på hur tortfigt ens eget liv i känns i avsaknad av personlig vallgrav och teater.

2 kommentarer:

Elise sa...

I väntan på videon kan man läsa folks spekulationer här - de kanske inte kommer fram till så mycket, men det är åtminstone underhållande.

http://www.songfacts.com/detail.php?id=3821

Sofia sa...

Jag skulle precis tipsa er om videon. Jag skrattade så jag blev hes, också det bokstavligt talat.