tisdag 29 september 2009

kevlarstrumpbyxor

Förresten ramlade jag omkull idag. I Hammarby sjöstad av alla ställen. Jag var på väg till tvärbanan med en väldigt tung axelremsväska två stora kassar och en hund i famnen då jag på grund av plötslig obefintlig friktion under fötterna stöp i backen. Det är dock inte det viktiga med den här sedelärande berättelsen, det är knappast första eller sista gången jag välter spiknykter mitt på ljusan dagen. Det viktiga är att allt höll: datorn, hunden, mobilen och STRUMPBYXORNA! H&Ms 120 denier-strumpbyxor fick inte en skråma, trots att huden under blev både uppskrapad och blå!

Allt som skadades var min värdighet, men den är det inte så mycket med ändå.

1 kommentar:

Elise sa...

Det kanske var det den här låten handlade om trots allt?

"Och så blev du mitt sår, jag blöder ihjäl, kom gör ett hål i mina 120 denier strumpbyxor"

http://www.youtube.com/watch?v=DcXpQ0eIfY4