onsdag 7 oktober 2009

Oh Canada











När M-Low deltog i en diskussion om bokens utveckling häromsistones så påstod hon att alla romaner i framtiden kommer att handla om marsvin. Man kan ju bara hoppas. För säkerhets skull har jag beställt den här boken, för att förekomma hypen.

Jag skulle också vilja tillägga att jag tror att all litteratur i framtiden kommer att vara kanadensisk. Margaret Atwood, Anne Carson: tänker man efter ordentligt så finns det verkligen inga intressanta författare som inte är kanadensiska. Nämnde jag att Douglas Coupland är kanadensare?
Den här kvällen tänker jag hur som helst tillbringa i Alice Munros sällskap.

3 kommentarer:

Amanda sa...

But they're... canadian!

Elise sa...

But they're... awesome!

Alice sa...

Jag kan tipsa om att marsvin spelar en stor roll i Inger Olssons Ett litet hål i mörkret. Om någon missat det.