torsdag 31 december 2009

San Francisco I

Klockan är fyra på morgonen och jag smygsurfar inne på toan för att inte väcka Pär.

Nu är vi i San Francisco. Det känns som att vi reste i en evighet. Egentligen fungerade det mesta väldigt smidigt. Men tack vare kalsongbombaren blev vi 1,5 timma sena i Amsterdam. Föga förvånande hade säkerheten höjts en aning och vi blev alla noggrannt undersökta (nejmen, hallå innanför trosorna!) och precis allt i handbagaget blev genomsökt. Vi funderade på om inte kroppsscanning var att föredra, ändå.

När vi kom fram till hostelet vi bor på (fint!) tog vi en sväng på stan (allt är precis som på film!) och åt middag på en 50's diner som hade väldigt goda vegetariska hamburgare. Då hade vi varit vakna i över ett dygn (Pär hade varit vaken i 1½) och övertröttheten gjorde oss fnittriga och ganska svajiga.

Nu har jag sovit sedan åtta är relativt utsövd. Ska försöka vila lite till och kanske äta lite Oreos som jag köpte på Walgreens igår. Där hittade vi även mycket spännande mediciner och (easy, breasy, beautiful) Covergirl!

P.S Jag visste inte att 12 grader kunde kännas så varmt. Men jag är så glad att kunna gå ut utan att frysa.

Inga kommentarer: