söndag 3 januari 2010

San Francisco III, lögnaktig lyckokaka

Vi lärde oss att åka buss här igår, det är väldigt enkelt eftersom gatorna är raka och långa och bussarna trafikerar oftast bara en gata. Så vi fortsatte vårt turistande. Vi tittade på Golden Gate Bridge. Den var stor och röd och imponerande lång. Sen åkte vi vidare till Golden Gate Park där det finns en japansk trädgård. vi drack te och åt lyckokakor. På min lapp stod det "You will have good health". Tyvärr började det regna ganska mycket när vi var där och jag blev nedkyld och fick sån huvudvärk att jag fick åka tillbaka och bädda ned mig. Åh, vad synd jag tyckte om mig själv! Självömkan all over the place.
.
Idag inleddes därför dagen med ett besök till Wallgreens för inhandling av starka huvudvärkstabletter med koffein. Tack vare dem har jag, om inte skuttat, så strosat fram i solen i the Castro och Haight Ashbury. The Castro var väldigt mysigt och Haight Ashbury var lite som ett hippie-zoo. Fun, fun!

Nu värmer jag mig under täcket och tittar på Pride & Prejudice.

Inga kommentarer: