fredag 19 februari 2010

Matblogg: lunch och stora planer.

Idag är det fredag och utomhus känns det som en dag på fjället. Det är inte ok. För att muntra upp mig lite och underlätta förnekelse lagade jag sallad till lunch - sommarmat!



Troligtvis är ingen av ingredienserna i säsong (Eller är räkor det? Caroline har någon regel om att man ska äta skaldjur när det finns ett R i månaden). Är inte fastan just nu för att det egentligen inte finns någon mat att tillgå i februari-mars? Det borde jag kunna svara på efter att ha läst min födelsedagspresent från Jessica: Säsongens vego av Pia Hall.



I present av Anna och Daniel fick jag Sött, Sweet, Dulce som jag och Anna planerar baka och äta oss igenom innan året är slut. Jag förutspår att någon kommer att bli rund.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Nej, nej! Det är ostron, som man bara ska äta r-månader. Dvs inte på sommaren.

Amanda sa...

Frysta räkor kanske är en all-round-föda?

Anonym sa...

Ja!!! Äta sig rund! /Anna