måndag 15 februari 2010

Nostalgia

Det fanns en hel del disparata saker som jag var fanatiskt intresserad av när jag var barn, innan jag hittade en nisch i litteraturen. Som familjen Bernadotte, wrestling och grisstatyetter. En av de sakerna var mode - jag brukade älska att se på modevisningar på tv, skissa kläder och klippa ut bilder ur modetidningar. Medan jag har svårt att tänka mig att mitt intresse för wrestling någonsin kommer att återuppväckas så händer det ibland att något öppnar mina ögon för modevärlden igen. Som Daniel Björks storslagna text om Alexander McQueen.

3 kommentarer:

Amanda sa...

Grisstatyetter, do tell!

Elise sa...

Hey, alla barn måste ju samla på något. Jag hoppades kunna slå det tidigare Guinness-rekordet i grissamlande.

Amanda sa...

Jag älskade allt som var smått, små sudd, små pennor, små koppar, små, små glasdjur. Samt brevpapper, jag har fortfarande kvar ett papper + kuvert av varje sort jag hade som barn.