torsdag 18 februari 2010

OS är för mesar som inte vågar slåss.

Det här med OS är ju något av ett gissel. Inte för att Svt lägger alla sina pengar på sändningarna eller för att det inte går att lyssna på pratradio utan att utsättas för olidligt tråkiga samtal om sport. Nej, det värsta med OS är att det är Tennis-problemet 2.0. På 80-talet flyttades ideligen barnprogrammen till förmån för tennis och nu är det mina älskade tv-serier som gör månadslånga uppehåll för att inte nytt material ska behöva konkurrera med skidskytte, ishockey eller rodel.



Därför har jag tid att läsa för mitt höga nöjes skull och håller just nu på med The Loved One av Evelyn Waugh. Författaren presenterar själv boken som "... a nightmare and in parts, perhaps, somewhat gruesome. The squemish should return their copies to the library or the bookstore unread." Kanske är det zombielitteraturen som har gjort mig okänslig men jag tycker att boken är fantastiskt rolig! En makaber satir om Hollywood, ex-pat britter, döda husdjur och döda människor.

2 kommentarer:

Elise sa...

Åh! Bästa boken! I alla fall bästa boken om döda djur. Och det vågar jag påstå trots att jag ännu inte har läst Jeremy Stangrooms "Skulle du äta din katt?"

Amanda sa...

Bättre än Adjö, herr Muffin?