lördag 1 maj 2010

Hårblogg: djävulens tal

Återkommande läsare vet att jag har haft svårt att hitta min röda hårfärg. Jag köpte den sista förpackningen på Åhléns City och sen tog de inte in den igen. Då lyckades jag hitta den i Tensta men nu har samma sak hänt där. I jakt på alternativ hittade jag en färg som egentligen är lite för blå i tonen men med färgnummer 666 och namnet Babylon. Det är ju såklart helt oemotståndligt, jag älskar roliga namn på smink, nagellack och sånt.















Och kvinnan var klädd i purpur och scharlakansrött och lyste av guld och ädelstenar och pärlor. I handen hade hon en guldbägare, som var full av skändligheter och smutsen från hennes otukt. Och på hennes panna var ett namn skrivet, en hemlighet: Det stora Babylon, moder till alla skökor och skändligheter på jorden. Och jag såg att kvinnan var berusad av blodet från de heliga och blodet från Jesu vittnen. Och jag såg på henne med stor förundran.

3 kommentarer:

Anna sa...

Oh, teologiskt bloggande. Gilla!

Amanda sa...

Älska uppenbarelseboken! Den är applicerbar på så många saker i livet.

Anna sa...

Annars hade kanske domarboken och Simsons hår passat fint i sammanhanget.