måndag 14 juni 2010

Vampyrhelg

Vad de fina bilderna från Elises och min dag på kungliga Djurgården inte förtäljer är hur Elise tvingade mig och mina pumpsbeklädda fötter att vandra halva Djurgården runt i jakt på kaffe. Fötterna höll god min länge, började inte värka förrän vi nästan var klara på Liljevalchs men när jag kom hem kunde jag inte göra annat än att ligga med dem i högläge och titta på tv. Och eftersom alla serier internet har att erbjuda har tagit slut hade vi inte mycket annat val än att titta på arton avsnitt av The Vampire Diaries. Det är inte en bra serie. Den är dock bättre än Twiligt, även om de första avsnitten är snubblande nära lika dåliga.

Vad The Vampire Diaries har som Twiligt saknar är bättre specialeffekter och inga jävla glittrande vampyrer. Seriens broody vampyr/tonårsbrud-par kommer dessutom till skott, även om det kan vara tv-historiens mest deprimerande sexscen. Tyvärr gillar Pär och jag hela tiden fel karaktärer, de verkar alla bli dödade. Jag kan inte säga att jag egentligen gillar The Vampire Diaries, det är mer att jag nu har vant mig vid den och vill veta om det kommer att bli en vampyrfars när tonårsbrudens 300-åriga doppelganger dyker upp.

Kalla det substitutionsbehandling, för egentligen är det ju Eric, Sookie, Jason, Alcide, Sam, Lafayette &co jag vill ha. Och ikväll! Ikväll får jag äntligen se första avsnittet av säsong tre av True Blood! Ordentliga vampyrer! Mmmh, grr aarhg!

Inga kommentarer: