söndag 10 april 2011

Musée Carnavalet och frappucino


Svenska institutet. Det högra takfönstret är vårt.



På förmiddagen satte vi oss i parken mitt emot institutet och arbetade. Jag läser De tre musketörerna och försöker följa deras rörelser i min kartbok. Det går ganska bra, de springer omkring mycket i Montparnasse. Elise läser en annan bok, den kräver inte lika mycket kartletande.


Efter lunch dog vi lite av värmen, gick till Starbucks igen och köpte kaffe. Sen strosade vi runt i Marais och tittade i skyltfönster och på folk. Jag hittade en väldigt fin tekanna som tills vidare får stanna kvar i butiken, och ett halsband med glaskörsbär för det facila priset 150 €. (OBS! Mamma, jag köpte inte heller det!)

När kaffet var urdrucket gick vi in på Musée Carnavalet och tittade på miniatyrer över gamla Paris, gamla butiksskyltar, porträtt över kungar som mördat och mördats, fantastisk inredning, och ett hästben från en staty på Pont Neuf.

Våra kvällsplaner består av återstoden av rosévinet och pasta med tre sorters ost!

Au revoir!

Inga kommentarer: