lördag 25 juni 2011

Midsommar '11



Vi lånade mina föräldrars hus och firade midsommar i Uttran.



Jessica hade gjort en västerbottenpaj till lunch.



Nubben.



Vi tog en promenad för att arbeta bort matkoman och titta på fula hus.



Här fiskade vi kräftor när jag var liten. Tror dock inte att det finns några kräftor i Uttransjön längre.






Hunden blev väldigt trött efter en så lång promenad.



Vi spelade spel. Spelmakarna hade tyvärr inte vara så noga med språket eller faktan. Clueless är inte baserad på en Shakespearepjäs utan på Jane Austens Emma. Upprorsstämning vid spelbordet.



Helen vann och har nu förtjänat titeln Ers film-majestät.



Det blev tårta.



Det krävdes fyra personer för att lyckas tända den något skruttiga grillen.



Omnomnom.

Sen körde jag som var designated driver (no preggo) hem oss mitt i natten och höll på att bli rammad av en taxi som inte tyckte att det var så noga det här med att stanna vid rött. Men tack och lov hann jag bromsa.



Idag blev det amerikanska pannkakor, Downton Abbey och korrekturläsning.

Inga kommentarer: