tisdag 5 juli 2011

Pappsen



Min pappa är pretentiös. På samma sätt som jag. Det vill säga, det märks inte, vi hånar människor som är pretentiösa, men i vårt innersta, i grunden av våra själar, at the very core, är det vi och Horace.


Nu har min pappa stött på ett problem. Han har läst alla riktigt pretto böcker och vet inte vad han ska göra, han behöver levla upp. Ulysseus är slut, På spaning efter den tid som flytt likaså. Vad kan man då läsa som gör att människor blir lite bleka om nosen, inte vågar prata med en om böcker och gör att man automatiskt hamnar på listan över potentiella akademiledamöter?


Kära, intelektuella internet, kan du svara på hans fråga?


ps. Detta är ett stort problem för honom.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Musils "Mannen utan egenskaper"?

Elise sa...

Virginia Woolfs samlade?

Henrik sa...

Jag har Främlingen på spanska OCH italienska om han vill låna?

Siska sa...

Orons bok av Fernando Pessoa. Boken min seminarieledare på litt.vet. erkände att hon inte orkade läsa.