måndag 20 februari 2012

Ouch!

Efter att igår entusiastisk komponerat en lista med måsteläsning till twitterbekant, känner jag mig ganska träffad av
det här
Förvånansvärt ofta hamnar jag i en lite pikant boksituation där jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Det är nämligen så att ibland när jag umgås med bekanta så utbrister de ”Jag läste ut en så bra bok häromdagen, du måste låna den av mig och läsa den!”, och sekunden senare sitter jag med deras bok i handen. Jag är förvisso intresserad av att läsa, men min lästakt innebär cirka 1 bok per månad, och jag är väldigt kräsen med vad jag väljer att läsa.

1 kommentar:

Lisa sa...

Det här är EXAKT hur jag känner. Utom att jag samvetslöst skiter i alla tips, inte tar emot några böcker och sällan/aldrig läser böcker jag får i present.
Det är nog det enda sociala felet som jag inte bryr mig om det minsta.