onsdag 28 november 2012

In ya face!

På allmän begäran (eller nja men en person frågade faktiskt, och använde ordet porslinshy såatte...) tänker jag härmed redovisa min tvätt/mask/kräm-samling, det blir en kavalkad av fåniga produktnamn som försöker låta scientific.

1. Cliniderm Dual Action 2-in-1 peeling och mask. Har AHA-syra och rispärlor(?), jag använder den typ två gånger i veckan.
2. Cliniderm Renewing Cleansing Foam, ansiktstvätt som blir en mousse och innehåller AHA-syra, jag använder den dagligen.
3. Cliniderm Hydra Intense Face Lotion, fuktkräm, innehåller AHA-syra, jag använder den på morgonen.
4. Biotherm Biosource hydra-mineral cleanser toning mousse, ansiktstvätt, jag använder den dagligen på sommaren, otroligt dryg.
5. The Body Shop Tea Tree Face Mask, ansiktsmask, använder när ansiktet är extra finnigt.
6. The Body Shop Vitamin E Intense Moisture Cream, nattkräm, jag använder den dagligen.
7. Biotherm Biosource Instant Hydration Toning Lotion, ansiktsvatten/toner (jag vet inte skillnaden) som jag använder vid behov om ansiktet känns flottigt, mer på sommaren än på vintern.

Och så har jag en sprej från MAC som återfuktar och gör att ens foundation sitter bättre, jag kommer inte ihåg vad den heter. Och på läpparna använder jag Smith's Rosebud Salve, trots att den är petroleumbaserad, jag har inte hittat något som hjälper lika bra mot fnasiga vinterläppar. Och Scholl Kräm för spruckna hälar, är en fantastiskt bra fotkräm. Tyvärr knarrar mina fötter väldigt mycket när de är i god form, varning för det, det kanske även händer dig.

  

Och det bästa för huden - instagramfilter!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Då min porslinshy nyligen fick reaktionen "Vad är det där?" *förskräckt pekande* så skulle man kanske vilja göra ett försök. Då behövs två följfrågor:
1. Hur känslig hy har du? Jag får ofta utslag av produkter som inte är snälla.
2. Hur torr är du? Jag är inte så torr att jag spricker, men om jag inte smörjer ansiktet efter tvätt stelnar jag i mount rushmore-stil.

Så jag vet hur mycket jag kan kopiera stilen.

Amanda sa...

1. Svårt att definiera, men kan absolut inte använda sköljmedel, eller annat tvättmedel än via sensitive eller grumme utan att få utslag och klåda.

2. Jag blir liksom både torr och flottig, torr i grunden med ett härligt lager glänsande flottighet ovanpå. Får torrexem lätt.

Pröva Cliniderm-grejerna, avvakta med Teatree-masken?

Lisa sa...

Men det låter ju helt perfekt! Uh, inte för dig (oss) kanske, men ur ren produktsynpunkt. Angående torr med flottlager, I hear ya.