onsdag 3 april 2013

Join the revolution!

Det här med reklam. Jag förstår att företag gör reklam, eftersom det gör att de säljer mer av sin produkt. Jag förstår till och med att man kan tycka att det är bra att få information om det man vill köpa, eller tips på något man kan tänkas vara intresserad av.

Det jag inte förstår är att det inte ses som ett intrång. När man väl har köpt något borde man väl få gå fri från reklamen? Då ha man ju gjort sitt? Alltså driver all extrareklam mig till vansinne. Varför ska jag ha kläder med stora märken? Märkena är ju fula och jag har ju redan köpt era förpillade kläder, låt mig vara i fred!

Den senaste i raden av irritationer är tågen mellan Uppsala och Stockholm. Jag har betalat hiskeligt mycket pengar för att åka med er, trots att ni smyghöjer priserna (ständigt!!), allt som oftast är försenade och ställer in en stor del av tågen så fort temperaturen sjunker under nollan. Ska ni börja förpesta min resa mer reklam så väntar jag mig att få betalt!


Jag tar emot lägre biljettpriser så väl som bättre tidspassning. Tills något av detta inträffar uppmanar jag samtliga resenärer att idka följande beteende:


Upp till kamp!

Inga kommentarer: