torsdag 28 november 2013

Min fackbokshöst

 Av någon anledning läser jag gärna fackböcker på hösten. I år började jag med fyra böcker om överklassens domäner och politik. Lite på temat "ett år till valet, remember who the enemy is". 

Men det var ju väldigt deprimerande. Och gubbigt. Så det slumpade sig som så att nästa del av min läshög blev denna:

 

Kvinnor ftw! Har än så länge bara hunnit läsa boken om Kerstin Thorvall, men den kan jag varmt rekommendera!


Och Julia Skötts Kroppspanik, som väl passar bättre bland fallna kvinnor än böcker om högern, men egentligen borde få en egen kategori med böcker som borde vara obligatorisk läsning för alla.


1 kommentar:

Elise sa...

Måste ha blivit inspirerad av gubbdelen av din fackhöst, beställde just två gubbhistoriska böcker från adlibris. Fast är man välvillig kan man se dem som en fortsättning på bokcirkelns läsning av Mandarinerna i stället.