tisdag 13 maj 2014

Andra människor

I går var det dags för första föräldrautbildningen. Det vill säga del 1 av 3 om vad tusan det är som kommer att hända egentligen. Tillsammans med tolv andra lika förvirrade människor. Detta var ett av mina alltid ganska få tillfällen när jag träffar människor som inte hör till ett noggrant kontrollerat urval. Detta är känslan man bär med sig:*


Saker som sades:
  • Det är så jobbigt att folk säger att man inte ska köpa så mycket saker – det är ju så roligt att köpa saker! 
  • Man tycker ju att mycket av det som händer omkring en är meningslöst. Typ om två tjejer på jobbet bråkar, det känns så himla oviktigt. 
  • Skönt att man får känna så här, man är ju gravid och då är [den här extrema självupptagenheten] naturlig. 

* Sedan var de bra också och så. Både de gravida och deras medföljare. Men det är inte lika roligt att blogga om.

2 kommentarer:

S. sa...

Var ska man bo för att få föräldrautbildning? Jag räknar med att lära mig allt man behöver från youtube-videos.

Lisa sa...

I Uppsala ingår det i barnmorskebesöken, jag trodde det var så överallt? I allmänhet har vi kört på 1177 som all kunskaps moder och att undvika familjeliv till varje pris.